Четверг, 09.05.2024, 16:40
Гражданство ЕС, и другие юридические услуги
Главная Мой профильРегистрация ВыходВход
Вы вошли как Гость · Группа "Гости"Приветствую Вас, Гость · RSS
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Форум » Форум по Болгарии » новые биометрические документы гражданина Болгарии (всё о новых документах)
новые биометрические документы гражданина Болгарии
infobgДата: Вторник, 23.03.2010, 09:26 | Сообщение # 1
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
можно посмотреть официальную презентацию: сроки, стоимость, как выглядят новые паспорта, где их можно получить и др. вопросы. Биометрические документы можно посмотреть тут (скачать) http://files.mail.ru/O3LS9V
Прикрепления: ldoc_MVnR.pps (500.0 Kb) · 2668493.jpg (157.1 Kb)


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Вторник, 23.03.2010, 09:36 | Сообщение # 2
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
Quote (infobg)
можно посмотреть официальную презентацию: сроки, стоимость, как выглядят новые паспорта, где их можно получить и др. вопросы

На 29 март стартира издаването на новите български документи за самоличност

Въвежда се плавен график за постепенното ограничаване и преустановяване на приема на заявления за документи за самоличност по стария образец. От 15 март се преустановява приемането на заявления за документи за самоличност с такса обикновена услуга.
Министър Цветанов: Със старта на издаването на новото поколение български документи за самоличност изпълняваме един от приоритетите на МВР

Целта на въведения плавен график в звената “Български документи за самоличност”, “Пътна полиция”, “Миграция” при районните управления на областните дирекции и СДВР, е да улесни гражданите в постъпателното въвеждане на новите документи за самоличност. Той предвижда две основни стъпки: първата е постепенно ограничаване на приема на досегашните документи, а втората – въвеждането на новите.

Ограничаването на приема на досегашните документи за самоличност започва от 15 март

От 15 до 23 март ще се приемат заявления за документи за самоличност на български граждани и чужденци само за бърза /3 работни дни/ и експресна услуга /8 часа/;
На 15 март се преустановява приемането на заявления за български документи за самоличност, за пребиваване и за управление на МПС - за българи и чужденци с платена с такса за обикновена услуга /до 30 дни/.
На 17 март т.г. ще се преустанови приемането на заявления за издаване на свидетелства за управление на МПС и на български лични документи за чужденци с такса и за бърза услуга. Ще се приемат заявления само за експресна услуга.
На 24 март от 8.30 часа преустановява приемането на заявления за български документи за самоличност за български граждани и за бърза услуга. Ще остане само прием на заявления за експресна услуга.
На 25 март след 12 часа спира приемът на всякакви заявления за български документи за самоличност от сегашния образец. След този час на 25 март /петък/ само ще се връчват готовите издадени по сегашния образец документи.

Въвеждане на новите документи за самоличност

От 29 март стартира приемът на заявления за издаване на български документи за самоличност на български граждани и чужденци по новия образец. Звената “БДС” в РУ, ОДМВР/СДВР, дирекциите “БДС” “Миграция” и съответните й звена и структурите на “Пътна полиция” – ОДМВР/ОДМВР ще приемат заявления за издаване на български лични документи на български граждани и чужденци само с такса за обикновена услуга.
От 6 април ще започне приемът на заявления за български лични документи и по другите два вида услуги – бърза и експресна.

Със стартирането на новите документи за самоличност се въвеждат редица улеснения: целият комплекс услуги – подаване на готово попълнено заявление, сверяване на данните за съответствие, фотографиране и снемане на отпечатък за международен паспорт и получаване на готов документ, ще се извършват на едно гише. Мобилни екипи ще реагират на молби за посещение в домовете на трудно подвижни хора. В бъдеще се очаква да бъде въведена и възможност за електронна услуга – след доизграждане на мрежата за електронно заплащане в държавната администрация – разясни директорът на Дирекция “Български документи за самоличност” Мария Костадинова.
Друго нововъдение е възможността да се издават свидетелства за управление на моторни превозни средства едновременно с издаването на други лични документи, с което се спестява една от досегашните процедури – подчерта министър Цветанов.
Предстоят разговори с представителите на банковата общност за въвеждане на евентуално облекчение на стойността на банковите такси за преводи – специално за хора с трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, за които таксите са преференциални.
Отново бе подчертано, че документите от стария образец остават валидни до срока, посочен в тях.
Със старта на издаването на новото поколение български документи за самоличност изпълняваме един от приоритетите на МВР, наред с подготовката за Шенген и борбата с организираната престъпност и корупцията – посочи министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов на пресконференция преди старта за процедурата за издаване на новите документи.
Министърът отново се спря на основната характеристика на новите документи - тяхната по-голяма надеждност и защита – критерии, с които покриваме изискванията за страна-членка на ЕС.


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Четверг, 25.03.2010, 08:37 | Сообщение # 3
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
Болгарский паспорт теперь можно получать в консульствах

Внимание!

С 29.03.2010 г. Консульская служба при Посольствах начнет прием документов для выдачи болгарских личных документов нового образца, с биометрическими данными.
Стандартный срок выдачи документов 90 дней.


Установлены следующие таксы:

1. Таксы для выдачи личной карты :
- период действия 10 лет - 29 евро;
- период действия 4 года - 27 евро;
- безсрочные личные карты - 26 евро- для лиц старше 70 лет;
- для лиц с постоянной утратой трудоспособности или вида и степени инвалидности 50% и больше 50% - 21 евро.

Освобождаются от платежей для выдачи первой личной карты лица от 14 до 16 лет и лица, достигшие 70-летнего возраста.

2. Для выдачи паспортов:
- паспорт лицам от 14 до 58 лет - 40 евро;
- паспорт лицам с 58 по 70-летнего возраста - 30 евро;
- паспорт лицам больше 70-летнего возраста - 25 евро;
- паспорт лицам с постоянной утратой трудоспособности или вида и степени инвалидности 50% и больше 50% - 22 евро;

Лицам, не достигшим 14-летнего возраста:
- первый паспорт - 25 евро;
- следующий паспорт - 30 евро.

3.Для быстрого получения личной карты и/или паспорта, по желанию физического лица, услуга осуществляется в течении 60 дней. Соответствующая плата увеличивается в два раза.
Услуга осуществляется посредством “передачи через куриерскую фирму”, когда физическое лицо выразило желание использовать услугу и заплатило 150 евро курьерской фирме.

4.Для выдачи свидетельства на вождение автомобиля (СУМПС):
- для свидетельства лицам до 58 лет - 33 евро;
- для свидетельства лицам с 58 до 70 лет - 26 евро;
- для свидетельства лицам с постоянной утратой трудоспособности или вида и степени инвалидности 50% и больше 50% - 22 евро;

Освобождаются от платежей для выдачи свидетельства лица, достигщие 70-летнего возраста.

Примечание: Лица, которые не в состоянии предъявить свой старый болгарский личный документ по причине того, что он был насильственно отнят, поврежден или уничтожен по независящем от его владельца причинам такими как: стихийные бедствия, аварии, грабежи или катастрофы, освобождаются от оплаты после того как будет предоставлен документ от компенетных органов, доказывающий обстоятельства.


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Пятница, 02.04.2010, 13:56 | Сообщение # 4
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
Консульские службы при Посольствах начнут массовый обмен документов, для желающих, старого образца на документы с биометрическими данными с 06.04.2010г.
Для получения паспортов гражданина впервые - получение документов в Болгарии, по месту регистрации


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Четверг, 08.04.2010, 20:14 | Сообщение # 5
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
СПРАВКА за готовността на българските консулски служби за работа с новите български лични документи

I. Консулски служби, които имат готовност за прием на заявления за новите български лични документи и обработка на биометрични данни към 29.03.2010 г. (общо 42):

АЗИЯ:
1. Азербайджан, Баку;
2. Грузия, Тбилиси;
3. Казахстан, Астана;
4. Армения, Ереван;
5. Йордания, Аман;

АФРИКА:
1. Алжир, Алжир;
2. Египет, Кайро;
3. Либия, Триполи;
4. Мароко, Рабат;
5. Тунис, Тунис.

ЕВРОПА:
1. Австрия, Виена;
2. Албания, Тирана;
3. Великобритания, Лондон;
4. Германия, Берлин;
5. Германия, Бон;
6. Германия, Мюнхен;
7. Испания, Мадрид;
8. Испания, Валенсия;
9. Италия, Рим;
10. Италия, Милано;
11. Косово, Прищина;
12. Македония, Скопие;
13. Молдова, Кишинев;
14. Русия, Москва;
15. Русия, Санкт Петербург;
16. Словения, Любляна;
17. Сърбия, Белград;
18. Сърбия, Ниш;
19. Турция, Анкара;
20. Турция, Бурса;
21. Турция, Истанбул;
22. Украйна, Киев;
23. Украйна, Одеса;
24. Франция, Париж;
25. Холандия, Хага;
26. Хърватия, Загреб.

СЕВЕРНА АМЕРИКА:
1. Канада, Отава;
2. Канада, Торонто;
3. САЩ, Вашингтон;
4. САЩ, Лос Анжелис;
5. САЩ, Ню Йорк;
6. САЩ, Чикаго.

II. Консулски служби, които ще бъдат приведени в готовност за прием на заявления за новите български лични документи и обработка на биометрични данни през м. април и м. май 2010 г.:

1. Беларус, Минск;
2. Гърция, Атина;
3. Гърция, Солун;
4. Израел, Тел Авив;
5. Кипър, Никозия;
6. Ливан, Бейрут;
7. ОАЕ, Дубай;
8. Португалия, Лисабон;
9. Сирия, Дамаск.

III. Консулски служби, които ще бъдат приведени в готовност за прием на заявления за новите български лични документи и обработка на биометрични данни между м. юни и м. декември 2010 г.:

1. Босна и Херцеговина, Сараево;
2. Индия, Делхи;
3. Индонезия, Джакарта;
4. Иран, Техеран;
5. Йемен, Сана;
6. Китай, Пекин;
7. Китай, Шанхай;
8. Куба, Хавана;
9. Македония, Битоля;
10. Пакистан, Исламабад;
11. Русия, Новосибирск;
12. Русия, Екатеринбург;
13. ЮАР, Претория.
14. Кралство Белгия, Брюксел


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Четверг, 08.04.2010, 20:15 | Сообщение # 6
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
Съобщение на Дирекция «КО» на МВнР относно прием на заявления за издаване на лични документи от новия вид от дипломатическите и консулските представителства на Р България в чужбина

Дирекция «Консулски отношения» информира, че във връзка с продължаващия процес на организационна подготовка по издаването на български лични документи от новия вид, Министерството на външните работи активно работи по разширяване на кръга от дипломатически и консулски представителства в чужбина, оборудвани с биометрични гишета.
Към момента 42 от представителствата на България в чужбина са оборудвани с биометрични гишета.

В следните градове представителствата на Република България в чужбина имат изградени биометрични гишета: Виена, Баку, Тирана, Алжир, Ереван, Лондон, Берлин, Бон, Мюнхен, Тбилиси, Кайро, Мадрид, Валенсия, Милано, Рим, Аман, Алмати, Отава, Торонто, Триполи, Бейрут, Скопие, Рабат, Кишинев, Москва, Вашингтон, Лос Анжелис, Ню Йорк, Чикаго, Дамаск, Любляна, Белград, Ниш, Прищина, Тунис, Анкара, Бурса, Истанбул, Киев, Одеса, Париж, Загреб.

Министерството на външните работи продължава приоритетно работата по изграждане на биометрични гишета в консулските служби, които се намират в държави и градове със значителна концентрация на пребиваващи български граждани.

МВнР напомня, че българските граждани, пребиваващи в чужбина, на които предстои изтичане валидността на документ за самоличност - паспорт, могат да поискат от дипломатическия/консулски представител продължаване на неговата валидност. Съгласно § 7. (2) от Преходните и Заключителни разпоредби на Правилника за издаване на българските лични документи «Срокът на валидност на паспорта без електронен носител на информация може да бъде продължен еднократно за срок до 1 декември 2010 г. от дипломатическите и консулските представителства на Република България в чужбина, като за това се уведомява органът, който го е издал.»

От 29 март 2010 г. официално ще започне приема на заявления за издаване на български лични документи от новия вид.

В представителствата, оборудвани с биометрични гишета, ще бъдат приемани заявления за издаване на български лични документи от новия вид – в т.ч и паспорт с вграден чип.
Когато български гражданин, пребиваващ в чужбина, се обърне към дипломатическо/консулско представителство на Република България в чужбина, в което не е изградено биометрично гише, лицето може да подаде заявления за издаване само на личен документ за самоличност – лична карта и свидетелство за управление на МПС, но не и за издаване на паспорт. В този случай българският гражданин има право да поиска продължаване валидността на паспорта му – еднократно, до 1 декември 2010 г., или да му бъде издаден временен паспорт, който ще има валидност до1 година.

Дирекция «Консулски отношения» напомня на българските граждани, че българските лични документи са валидни до изтичането на срока им. Не съществува задължение за подмяна на документите от стария вид с документи от новия вид, преди изтичане на валидността.


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Понедельник, 19.04.2010, 10:13 | Сообщение # 7
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
Биометрия

Какво е биометрия?
Биометрични данни, това са уникални, измерими, физически характеристики, които могат да се използват за разпознаване (идентификация) или проверка (верификация) на заявена самоличност. Биометричните данни са разнообразни – снимка (лицеви характеристики), пръстови отпечатъци, очен ирис, глас, геометрия на ръка, рисунък на вените, подпис и др. В българския паспорт от II-ро поколение с електронен носител на информация (чип) за целите на идентификация и верификация на приносителя на паспорта, в чипа ще бъдат записвани биометричните характеристики снимка, подпис и пръстови отпечатъци на лицето.

Защо се прилага биометрия в паспортите?
Нарастването на заплахата от злоупотреба със самоличност налага засилване на защитните елементи в паспортите. Използването на биометрична информация за обвързване на личността на приносителя с паспорта спомага за противодействие срещу нарушителите. На практика биометричната проверка може да бъде използвана както на граничен контрол, така и за проверка при подаване на молба за преиздаване на паспорта.
Употребата на биометрична информация за обвързване на лицето с паспорта има двойна роля:
Потвърждава самоличността на лицето;
Спомага за откриване на фалшиви или манипулирани документи.

С какво ще бъде различен новия паспорт?
Биометричният паспорт (понякога наричан е-паспорт или паспорт с електронен носител на информация) има нов дизайн с допълнителни защитни елементи, включително чип, който ще бъде вграден в задната корица.
Във визията на корицата няма промяна, освен добавения знак за електронен носител и надписа ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ. В тялото на паспорта има много нови защитни елементи (характеристики), включително страници със сложен уникален дизайн. Страниците са художествено оформени по различен начин, като са използвани знакови елементи от нашата история – Мадарският конник, Паисий Хилендарски, части от тракийското златно съкровище и др.

Каква информация се съхранява в чипа?
В чипа ще се записват следните данни: вид на документа; орган, издал документа; фамилия и други имена на притежателя на документа; номер на документа; гражданство на притежателя на документа; дата на раждане на притежателя на документа; пол на притежателя на документа; дата на изтичане на валидността на документа; единен граждански номер, личен номер или личен номер на чужденец; контролни цифри на гореизброените данни; място на раждане, изписано на латиница; имената на лицето, изписани на кирилица; снимка, подпис и пръстови отпечатъци на притежателя на документа, снети при подаване на заявлението.

Защитен ли е биометричния паспорт?
Новите биометрични паспорти имат допълнителни защитни елементи, които ще показват дали паспортът е истински или е бил подправен. Новият дизайн също ще бъде подсилен срещу фалшифициране. Биометричните данни, записани в чипа ще спомагат за обвързването на документа с приносителя на паспорта. Чипът в комбинация с другите защити ще засилят сигурността на паспорта против подправяне и манипулация. Данните в чипа ще бъдат защитени срещу неправомерно четене чрез съвременни криптиращи методи. Цифров подпис, записан в чипа, ще удостоверява, че данните са истински и коя е страната, издател на паспорта. Специален протокол на обмена на информация ще предпазва данните от неправомерен достъп. Специална инфраструктура ще защитава четенето на особено чувствителните данни в чипа (пръстовите отпечатъци), така, че те да не могат да бъдат изчитани от всяко четящо устройство, а само от такива, оторизирани от държавата издател на документа.

Необходим ли е специален режим на съхранение на документа, съдържащ електронен носител на информация?
Важно е да се знае, че чипът представлява чувствителен електронен елемент и документът трябва да се пази от прегъване, пробиване, загряване или подлагане на влага.
В случаите, когато електронният носител на информация е недостъпен за четене поради увреждане, по искане на лицето се издава нов документ със срока на валидност на повредения документ.

На кого и от каква възраст ще се снемат пръстови отпечатъци?
Няма да се снемат биометрични данни - пръстови отпечатъци на деца български граждани до 12-годишна възраст и на лица с физическа невъзможност за снемане на пръстови отпечатъци.
За издаване на документи за пребиваване на чужди граждани в Р България няма да се снемат пръстови отпечатъци на деца до 6-годишна възраст и на лица с физическа невъзможност за снемане на пръстови отпечатъци при подаване на заявления. Аналогична е практиката и в други европейски страни.


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
infobgДата: Суббота, 03.07.2010, 09:32 | Сообщение # 8
Генералиссимус
Группа: Администраторы
Сообщений: 264
Награды: 0
Репутация: 0
Статус: Offline
Ред за подаване на заявления и получаване на лична карта и паспорт – в ЧУЖБИНА

Заявлението за издаване на лична карта се подава лично.
Личната карта се получава лично, а по изключение, когато заявлението е било подадено лично - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно или от лице, чиито данни са посочени от заявителя пред длъжностното лице в заявлението при подаването му.

Заявлението за издаване на паспорт се подава лично.
Паспорт или заместващ го документ се получава лично, а по изключение, когато заявлението е било подадено лично - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно или от лице, чиито данни са посочени от заявителя пред длъжностното лице в заявлението при подаването му.

В дипломатическите и консулските представителства на Р България в чужбина, в които има техническа възможност за заснемане с цифрови устройства на подписа, лицето и пръстовите отпечатъци на заявителя се приемат заявления за издаване на лична карта и паспорт.

В дипломатическите и консулските представителства на Р България в чужбина, в които няма техническа възможност за заснемане с цифрови устройства на подписа, лицето и пръстовите отпечатъци на заявителя се приемат заявления за издаване само на лична карта.
Попълненото заявление се представя на длъжностното лице.
Към заявлението се прилагат следните документи:
При издаване на първа лична карта – удостоверителен документ за раждане;
При изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на личната карта и/или паспорта - декларация по чл. 17, ал. 1 и удостоверителен документ за тези обстоятелства, ако има издаден такъв документ от компетентните органи;
При промяна на ЕГН - удостоверителен документ от съответната общинска администрация по постоянен адрес на заявителя;
При промяна на имената - официален документ, удостоверяващ промяната, както и удостоверителен документ от съответната общинска администрация по постоянен адрес на лицето за извършената промяна в неговия личен регистрационен картон в случаите, когато промяната не е отразена в Националната база данни "Население";
При промяна на постоянния адрес – удостоверителен документ от съответната общинска администрация;
При съществени и трайни изменения на образа - официален документ от съответните компетентни органи;
При промяна на пола - официален документ от съответните компетентни органи;
При изтичане срока на валидност на личната карта и/или паспорта, при повреждане и в случаите описани по-горе – предходния документ;
Документ за платена държавна такса.


+373 (0) 79463235, +373 (0) 68967617
@/Skype: chiforiuc_pavel@mail.ru
 
Форум » Форум » Форум по Болгарии » новые биометрические документы гражданина Болгарии (всё о новых документах)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Конструктор сайтов - uCoz